Zöld Tanszék
Zöld Tanszék, 2014 eredmény Nyomtatás E-mail
2014. június 05. csütörtök, 12:31

Ismét elnyertük a megtisztelő Zöld Tanszék címet!

Az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel együtt idén is részt vett a BME Zöld Tanszék Versenyén, ahol ismételten elnyerte a Zöld Tanszék minősítést és Különdíjat kapott a versenyben tanúsított kiemelkedő teljesítményéért.

Szalóki Tiborné, Dr. Molnár György, Tóvölgyi Sarolta és Püski Judit kollégáink átveszik az okleveleket

***

 

 

 

 
Zöld Tanszék, 2014 április Nyomtatás E-mail
2014. április 23. szerda, 08:36

Irodakert a Műszaki Pedagógia Tanszéken

Véget ért a Zöld Tanszék Verseny 2014-i évi sorozata, de ettől függetlenül a Műszaki Pedagógia Tanszék kollégáinak tevékenységét továbbra is áthatja a "zöld" gondolkodás. Ennek legfrissebb példája a Tanszék tárgyalójában elhelyezett irodakert, ami Szalóki Tiborné és Markóné Görhely Krisztina munkájának eredménye.

***

 

 
Zöld Tanszék Verseny 2014. április, lépésszámlálás eredménye Nyomtatás E-mail
2014. április 16. szerda, 09:23

Lépéseink teljesítményének átszámítása a mindennapokra

A Műszaki Pedagógia Tanszék gyaloglási teljesítménye 2014. március 18. és április 9-e között (23 nap) 19 teljes állású kolléga aktív és lelkes részvételével.

(1 lépés=0,55 m=0,03 kcal=0,0001 óra átszámítási kulcsokkal)

Összes lépésszám:  3.460.920 lépés   Átlag:    182.154/fő
Összes távolság:            1903 km      Átlag:     100 km/fő
Összes energia:         103.828 kcal     Átlag:  5465 kcal/fő
Összes idő:                     346 óra      Átlag:      18 óra/fő

Budapest-Milánó 962 km (tehát oda-vissza megjártuk összesen)
Budapest-Berlin 874 km (tehát még városnézésre is futotta…)


Más számítási alapok szerint:

27 rekesz sör=(27*20*190=102.600 kcal)  (190 kcal/üveg esetén)
46 liter tokaji aszú=(46*10*38=103.500 kcal)
240 liter cola=(240*10*43=103.200 kcal)
182 tábla Milka=(182*570=103.740 kcal)

43 napi alvás=(43*8=344 óra)
25 kreditnyi kontakt óra=(25*14*1=350 óra)

 

Régi magyar mértékegységek:

1.730,46 mérföld      (1 mérföld= 2.000 lépés)  
384,54 nagymérföld  (1 nagymérföld=9000 lépés)

Túraútvonalak Dobogókőn lépésekben:

Tévétorony körüli túraútvonal a parkolótól: ~6300 lépés
Zsivány sziklák túraútvonal a parkolótól: ~4.800 lépés
Dömös-Lukács Árok-Dobogókő-Lukács Árok-Dömös: ~22.000 lépés

***

 
Zöld Tanszék Verseny 2014. április, utolsó forduló képei Nyomtatás E-mail
2014. április 14. hétfő, 10:45

Sokan vettek részt a szemétszedési akcióban

Az érintett tanszékek és intézetek kollégái közül számosan részt vettek az április 11-i szemétszedésen, ennek néhány megörökített pillanatát láthatják.

 

 

 

***

 

 
Zöld Tanszék Verseny március, 3. forduló Nyomtatás E-mail
2014. április 07. hétfő, 09:31

Irodai eszközökkel a fenntartható fejlődésért

A már bevezetett újrahasznosított papír, toll, és számos irodai kellék mellett a Műszaki Pedagógiai Tanszék az irattároló eszközeinél is érvényesítette a fenntarthatóságban vallott elvét, mely az újrahasznosított anyagok preferálását határozza meg.  Ennek mintái az új "zöld" dossziék.

Megjelent a verseny szervezőinek 3. hírlevele, mely felhívja az olvasók figyelmét a verseny Facebook oldalára, az újrahasznosított papír beszerzésének fontosságára és a "Kerékpárral az Egyetemre" közlekedési alternatívára.

***

 
Zöld Tanszék Verseny március, 2. forduló Nyomtatás E-mail
2014. március 31. hétfő, 17:33

Csökkentsük a CO2 kibocsájtást és tegyünk néhány pluszlépést a saját egészségünkért!

 

A Zöld Tanszék verseny kapcsán egy "játékos" kezdeményezésben vesznek részt a Műszaki Pedagógia Tanszék munkatársai, melyben lépésszámlálót viselve a napi gyaloglásuk közben, a munkába járás, a lift használatának csökkentése (=lépcsőzés), de akár a hétvégi, vagy szabadidős tevékenység, sportolás során szerzett értékeik is növelik az egyéni lépésteljesítményeiket.  A mérés időtartama: 2014. március 18. - április 10. Összesen 4 hét.

 

***

 
Zöld Tanszék Verseny 2014 Nyomtatás E-mail
2014. március 18. kedd, 14:30

A 2014. évi BME Zöld Tanszék Verseny

Az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel együtt idén is részt vesz a BME Zöld Tanszék Versenyén.

A tavalyi elnyert Zöld Tanszék minősítés, illetve a Legzöldebb Tanszék 2013 eredmény sikerén felbuzdulva szeretnénk idén is a fenntartható fejlődést szolgáló tevékenységeinket erősíteni kollégáinkkal és diákjainkkal.

Ezentúl honlapunkon folyamatosan tudja követni a versenyt, megnézheti a kapott feladatok megoldását, elolvashatja a hírleveleket, és amennyiben kedvet érez rá, az itt található link segítségével csatlakozhat a mozgalomhoz.

***

 
Minőségpolitikánk alapelvei 2010-től Nyomtatás E-mail
2014. január 24. péntek, 10:25

Műszaki Pedagógia Tanszék 10 zöld pontja

 

 

 

  1. Használj saját bögrét! Nem csak jobb kedvre derít, hanem csökkenti az eldobott műanyagpoharak mennyiségét is. Vidd magaddal a kávéautomatához is!
  2. Mosogass környezetbarát mosogatószerrel, használj környezetbarát tisztítószereket. Ezzel nagymértékben kíméled a talajt és folyóinkat, ezáltal az ivóvizet.
  3. Használj környezetbarát irodaszereket, újrahasznosított papírra nyomtass, annak mindkét oldalát kihasználva. Ezt a nyomtatási beállítások, tulajdonságok-kivitelezés, kétoldalas nyomtatás ikon kiválasztásával lehet elérni.
  4. Használj „nyomtatófesték” barát betűtípust. Pl. Century Gothic
  5. Szelektáld a hulladékot. Keresd a tanszéki PET palack valamint papírhulladék gyűjtőpontokat. Használt elem gyűjtőpont található pl. a Goldmann menzán
  6. Kerékpározz, sétálj, ha közel laksz, vagy válaszd a tömegközlekedést a gépjárművel történő munkába járás helyett! Nem csak a környezetet, a szívedet is véded!
  7. Amennyiben kizárólag autóval tudod megközelíteni a munkahelyed, vedd fel azokat a kollégákat, akik hasonló útvonal mellett laknak, utazzatok együtt.
  8. Kapcsold le a villanyt minden alkalommal, amikor elegendő a nappali fény.
  9. Állítsd készenléti állapotba a számítógéped, amikor nem használod, például ebédszünet vagy tárgyalások alatt.
  10. Zárd el a csapot. Egy csöpögő csap rengeteg vizet fogyaszt.

 

„A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely biztosítani tudja a jelen szükségleteinek kielégítését anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő generációk lehetőségeit saját szükségleteik kielégítésére. A fogalom a fenntartható gazdasági, ökológiai és társadalmi fejlődést egységben értelmezi.”
(Our Common Future, 1987)

***

 
Zöld Tanszék minőség fenntartása Nyomtatás E-mail
2013. szeptember 16. hétfő, 08:40

Folyamatos munka a környezetbarát szemlélet megvalósítása

A Zöld Tanszék versenyen elért kiváló helyezés nem csupán egyszeri akció a Műszaki Pedagógia Tanszék életében, hanem egy folyamat része, melyet most a versenyen kívül is folytatunk. Egy élhetőbb, egészségesebb környezetért mindannyiunknak tenni kell, és erre kívánunk jó példát, lehetőséget felmutatni minden munkatársunknak, diákunknak, honlaplátogatónknak.

 

 

*

Mindenkit csak arra biztathatunk, hogy törekedjen környezetbarát szemlélet elsajátításra, és erre ösztönözze környezetét is!

 

A Zöld Tanszék Verseny emlékéül ültetett fa és az emléktáblánk

 

***

 

 

 

 

 
Egyetemi lapban megjelent tájékoztató Nyomtatás E-mail
2013. június 14. péntek, 12:34

A Zöld Tanszék verseny eredménye

Az Egyetemi Hallgatói Képviselet Műhely c. lapjának május 27-i számában megjelent a jó hír a Zöld Tanszék verseny eredményéről.

 

 

***

 

 
Zöld Tanszék Verseny 2013 díjátadó Nyomtatás E-mail
2013. június 10. hétfő, 10:41

A kiérdemelt siker és egy lépés az élővilág védelméért

2013 májusában az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel együtt elnyerte a Zöld Tanszék és a  Legzöldebb Tanszék minősítést.

Az elért eredmény a munkatársak aktivitása mellett a szervezeti egységek közötti összefogásnak és az intézeti szinten való közös munkának is elismerése.

 

Az oklevelet ünnepélyesen átveszi Dr. Benedek András intézetigazgató

 


Az kitüntető oklevelek és a szervezeti egységek képviselői

 

Kollégáink tájékoztatnak az elvégzett munkáról

 

Az emlékül ültetett fánál

 

***

 

 

 

 

 

 

 
Zöld Tanszék Verseny - 2013. végeredmény Nyomtatás E-mail
2013. május 27. hétfő, 11:16

Legzöldebb Tanszék 2013

 

A befektetett közös munka gyümölcsének jutalmául 2013 májusában az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel együtt idén elnyerte a Legzöldebb Tanszék minősítést.

 

 

 

***

 

 
Zöld Tanszék minősítés elnyerése - 2013 Nyomtatás E-mail
2013. május 27. hétfő, 10:25

Összefogás és közös eredmény

 

2013. májusában az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel együtt idén elnyerte a Zöld Tanszék minősítést.

Az elért eredmény a munkatársak aktivitása mellett a szervezeti egységek közötti összefogásnak és az intézeti szinten való közös munkának is elismerése.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***

 

 
Zöld Tanszék Verseny - április, látogatás Nyomtatás E-mail
2013. május 05. vasárnap, 12:59

Látogatók a tanszéken 

Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Műszaki Pedagógia Tanszékén április 26-án fogadtuk a Zöld Tanszék verseny ellenőreit, akik az eddig elért eredményeinket tekintették meg.

Kíváncsian várjuk, hogy a versenyben milyen helyezést ér el az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel együtt!

 
Zöld Tanszék Verseny - április, záró forduló Nyomtatás E-mail
2013. április 18. csütörtök, 16:17

A Verseny Záró (8.) fordulója

Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel munkatársai együtt tisztították meg a Q épület keleti oldalán elterülő pázsit nagy részét.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Zöld Tanszék Verseny - április, 7. forduló Nyomtatás E-mail
2013. április 07. vasárnap, 17:24

A Verseny 7. fordulója

 

A 7. hírlevélben szereplő kérdésekre a Műszaki Pedagógia Tanszék (APPI) által adott válaszok:

1. Sikerült-e beállítani, hogy a számítógép bizonyos idő elteltével automatikusan alvó vagy hibernált állapotba kerüljön?

  • Az informatikusunkkal történt egyeztetés után, a Műszaki Pedagógia Tanszék valamennyi laptopján beállításra került a hibernálási funkció, az asztali számítógépeknél az informatikai rendszer bizonytalansága miatt nem valósítottuk ezt meg. Viszont a képernyőkímélő minden gépnél működik és kollégáink távozáskor minden alkalommal kikapcsolják és áramtalanítják az eszközöket.

2. Az elmúlt hetek szervezeti újításai közül mit tekintenek a legnagyobb eredményüknek?

Véleményünk szerint több eredményünk is említésre méltó.

  • A hulladék szelektív gyűjtésének megvalósítása nagy előrelépés. Valamennyi irodában szelektíven gyűjtjük a szemetet és a Tanszék folyosóján is kihelyezésre kerültek a gyűjtők, mellyel a hallgatókat is próbáljuk bevonnia Tanszék "zöld szemléletébe".
  • Továbbá megemlíteném, hogy a kis üveges ásványvizeink helyett, szódagépet használunk, melyhez egyenlőre papírpoharat használunk, de beszerzés alatt áll újrahasznosított papírpoharak beszerzése.
  • Fontosnak tartom, hogy a borítékjainkat is lecseréltük újrahasznosított papírból készültekre.
  • Nem utolsó sorban megemlíteném, hogy a Tanszék honlapján folyamatosan frissülő hírek és információkat jelenítünk meg, melyeket a hallgatók és kollégák is folyamatosan követhetnek.

 

***

 

 
Aktuális hirek a Zöld Tanszék Versenyről Nyomtatás E-mail
2013. március 28. csütörtök, 10:27

Márciusi hírek képekben

A Műszaki Pedagógiai Tanszék (APPI) márciusi hírei a Zöld Tanszék Versenyben.

A használatra szóló felhívással együtt elhelyeztük folyosónkon a szelektív gyűjtéshez szükséges tartókat.

 

A kisüveges műanyag palackos vizeinket (bubisat is) ballonos automatával váltottuk fel.

 

Megérkeztek az üvegkancsók, hogy a kollégák ne eldobható műanyag poharakat, hanem üveg poharakat használjanak.

 

A szobákban is változást hoz a zöld gondolkodás.

 

 

 
Zöld Tanszék Verseny - március, 6. forduló Nyomtatás E-mail
2013. március 28. csütörtök, 10:17

A Verseny 6. fordulója

A 6. hírlevélre szereplő kérdésekre a Műszaki Pedagógia Tanszék (APPI) által adott válaszok:


1.    Elkezdtek komposztálni? Ha nem, miért? Ha igen, mi a tapasztalat?

  • Beszerzésre került egy komposztáló berendezés, ami első körben nem vált be, mivel a hozzá vehető komposztálást elősegítő anyag kellemetlen szaggal árasztotta el tanszékünket. Végül abban maradtunk, hogy a tárolóba kizárólag kávézaccot és teafüvet teszünk. Azóta mindenki használja.

2.     Sikerült-e a hallgatókat tájékoztatni a Zöld Tanszék Versenyben való részvételről? Volt-e bármilyen visszajelzés? (a kérdés nem releváns néhány szervezeti egységnél)

  • Tanszékünk honlapján folyamatosan frissülő hírekkel látjuk el a hallgatókat. Egyik kollégánk készséggel és önként jelenetkezet a feladatra. Visszajelzéseket nem kaptunk. De tervezzük, hogy valamilyen feladat keretében megkérdezzük a hallgatókat, hogy tapasztaltak e változást és esetlegesen van e valamilyen ötletük, azt illetően, hogy milyen változtatásokat eszközölhetnénk még.

***

 
Zöld Tanszék Verseny - március, 5. forduló Nyomtatás E-mail
2013. március 22. péntek, 13:32

A Verseny 5. fordulója  

Az 5. hírlevélben szereplő kérdésekre a Műszaki Pedagógia Tanszék (APPI) által adott válaszok:

1. Sikerült-e beszerezni újrapapírt? Ha igen, milyen tapasztalataik vannak vele kapcsolatban? Ha nem, miért?

  • Tanszékünk már 2008. óta újrapapírt használ. A nyomtatásnál semmilyen probléma nem merült fel.

2. Sikerült-e kideríteni, hogy van-e perlátor a csapokon?

  • Tanszékünkön 2008. óta fel van szerelve a csapon.

***

 

 
Zöld Tanszék Verseny - március, 4. forduló Nyomtatás E-mail
2013. március 22. péntek, 13:28

A Verseny 4. fordulója

 

A 4. hírlevélben szereplő kérdésekre a Műszaki Pedagógia Tanszék (APPI) által adott válaszok:

1. Csatlakozott-e hozzánk Facebookon? Ha nem, miért?

  • Igen, minden a tanszékünkön történt változásról azonnal posztolunk is.


2. Sikerült-e megtalálni és alapbeállításként alkalmazni a festéktakarékos módot a nyomtatón?

  • Igen, egyeztettünk az informatikussal, az ő feladata a további intézkedés.

***

 
Zöld Tanszék Verseny - március, 3. forduló Nyomtatás E-mail
2013. március 18. hétfő, 10:41

A Verseny 3. fordulója

A 3. hírlevélben szereplő kérdésekre a Műszaki Pedagógia Tanszék (APPI) által adott válaszok:

1. Milyen akadályokba ütköznek a célok megvalósítása közben?

  • Amikor utána néztünk, hogy milyen irodai eszközöket lehet beszerezni melyek újrahasznosított anyagból készülnek, megdöbbenve tapasztaltuk, hogy nagyságrenddel többe kerülnek, mint a nem újrahasznosított alapanyagból készültek.


2. Milyen ötletek születtek a hallgatók tájékoztatására vonatkozóan a zöld szemléletről?

  • Plakátok kihelyezése a tanszéken a hulladékgyűjtésről.

***

 
Zöld Tanszék Verseny - február, 2, forduló Nyomtatás E-mail
2013. március 18. hétfő, 10:20

A Verseny 2. fordulója

A 2. hírlevélben szereplő kérdésekre a Műszaki Pedagógia Tanszék (APPI) által adott válaszok:


1. Megítélésük szerint mely területre szükséges a legtöbb figyelmet fordítaniuk?

  • szelektív papír- és hulladékgyűjtés
  • papírfelhasználás csökkentése
  • energiafelhasználás csökkentése


2. Sikerült-e valamilyen konkrét lépést tenni az első héten?

  • Az első héten beszereztünk egy irodai komposztálót, melyet el is kezdtünk használni,
  • szelektív hulladékgyűjtő szemetesek rendelése,
  • szelektív hulladékgyűjtők kihelyezése,
  • újrahasznosított irodai eszközök rendelése (boríték, jegyzettömb),
  • üvegpoharak használata műanyag helyett.


 

3. A kollégák vállaltak önkéntesen feladatot?

  • Meglepően tapasztaltuk, hogy a kollégák nagyon fogékonyak az új ötletek bevezetése iránt, úgy fogalmazhatunk, hogy mindenki kiveszi a részét az új feladatokból.

 

 

***

 

 
Zöld Tanszék Verseny 2013 Nyomtatás E-mail
2013. március 18. hétfő, 09:28

A 2013. évi BME Zöld Tanszék Verseny

Az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Ergonómia és Pszichológia Tanszéke, a Műszaki Pedagógia Tanszéke és az Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központja a Mérnöktovábbképző Intézettel együtt idén is részt vesz a BME Zöld Tanszék Versenyén.


Elképzeléseink szerint alapinformációkat ezen az oldalon, aktivitást, cselekvést Facebook oldalunkon fog találni, melyhez várjuk a csatlakozni szándékozókat: diákjainkat, kollégáinkat és más érdeklődőket!

 

Ezentúl honlapunkon folyamatosan tudja követni a versenyt, megnézheti a kapott feladatok megoldását, elolvashatja a hírleveleket, és amennyiben kedvet érez rá, az itt található link segítségével csatlakozhat a mozgalomhoz.

 

Az eddig megjelent hírlevelek:

1. számú hírlevél 2. számú hírlevél 3. számú hírlevél

 

Lelkes kezdeményező csapatunk:

***

 

 

 

 

 
Zöld Tanszék felelősségvállalása Nyomtatás E-mail
2010. május 11. kedd, 20:23

Műszaki Pedagógia Tanszék 10 zöld pontja

 

 

 

  1. Használj saját bögrét! Nem csak jobb kedvre derít, hanem csökkenti az eldobott műanyagpoharak mennyiségét is. Vidd magaddal a kávéautomatához is!
  2. Mosogass környezetbarát mosogatószerrel, használj környezetbarát tisztítószereket. Ezzel nagymértékben kíméled a talajt és folyóinkat, ezáltal az ivóvizet.
  3. Használj környezetbarát irodaszereket, újrahasznosított papírra nyomtass, annak mindkét oldalát kihasználva. Ezt a nyomtatási beállítások, tulajdonságok-kivitelezés, kétoldalas nyomtatás ikon kiválasztásával lehet elérni.
  4. Használj „nyomtatófesték” barát betűtípust. Pl. Century Gothic
  5. Szelektáld a hulladékot. Keresd a tanszéki PET palack valamint papírhulladék gyűjtőpontokat. Használt elem gyűjtőpont található pl. a Goldmann menzán
  6. Kerékpározz, sétálj, ha közel laksz, vagy válaszd a tömegközlekedést a gépjárművel történő munkába járás helyett! Nem csak a környezetet, a szívedet is véded!
  7. Amennyiben kizárólag autóval tudod megközelíteni a munkahelyed, vedd fel azokat a kollégákat, akik hasonló útvonal mellett laknak, utazzatok együtt.
  8. Kapcsold le a villanyt minden alkalommal, amikor elegendő a nappali fény.
  9. Állítsd készenléti állapotba a számítógéped, amikor nem használod, például ebédszünet vagy tárgyalások alatt.
  10. Zárd el a csapot. Egy csöpögő csap rengeteg vizet fogyaszt.

 

„A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely biztosítani tudja a jelen szükségleteinek kielégítését anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő generációk lehetőségeit saját szükségleteik kielégítésére. A fogalom a fenntartható gazdasági, ökológiai és társadalmi fejlődést egységben értelmezi.”

(Our Common Future, 1987)

 
MPT környezetpolitika Nyomtatás E-mail
2010. május 11. kedd, 19:59

A Műszaki Pedagógia Tanszék környezetpolitikája

 

A BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék harmonizálni kívánja fő feladatát; az oktatási, kutatási tevékenységet és a környezet megóvását, ezért törekszünk arra, hogy a tevékenységünkkel összefüggő környezeti terhelés a lehető legkisebb legyen, ezzel hozzájárulva az egészséges, élhető környezetnek az eljövendő nemzedékek számára történő fenntartásához.

Mindezzel egyszersmind jó példával járunk elől hallgatóink környezettudatos magatartásának kialakítása érdekében, ami azért is elengedhetetlen, mert a Tanszék, úgyis, mint az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet keretén belül kiemelkedő oktatási tevékenységet végző Tanszéknek és úgyis, mint a műszaki szakember képzés meghatározó szereplőjének számító Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanszékének kiemelkedő szerepe van a jövő nemzedékek magatartásformájának alakításában – különös tekintettel az e szempontból meghatározó műszaki értelmiségre.

Környezeti politikánkban is igyekszünk kihangsúlyozni elkötelezettségünket a környezet elemeinek, folyamatainak védelme, a fenntartható fejlődés feltételeinek biztosítása, mindezek által pedig a környezetünk és az ember kapcsolatának harmonikusabbá tétele irányában.

 

Ennek érdekében:

  • A vonatkozó környezetvédelmi jogszabályoknak igyekszünk maradéktalanul megfelelni,
  • Környezetvédelmi teljesítményünket folyamatosan felülvizsgáljuk, értékeljük és javítjuk,
  • Tevékenységünk környezeti terheléseit, káros hatásait lehetőségeinkhez mérten igyekszünk csökkenteni,
  • Előnyben részesítjük az anyag- és energiafelhasználásunk csökkentését, az anyag- és energiahatékonyság növelését, a hulladék képződés csökkentését, az újrahasználatot, illetve újrahasznosítást biztosító, környezetkímélő megoldásokat,
  • Új beszerzések, fejlesztések esetén a környezetvédelmi szempontokat a lehető legnagyobb mértékben figyelembe vesszük,
  • Törekszünk hallgatóink, partnereink környezettudatos magatartásának alakítására,
  • Gondoskodunk munkatársaink környezettudatosságának, környezet iráni elkötelezettségének fokozásáról.

 

Környezeti politikánk minden munkatársunk előtt ismert és a nyilvánosság számára hozzáférhető. Környezeti politikánk érvényre juttatásához minden munkatársunk hozzá járul. A vezetés személyes elkötelezettséggel, példamutatással áll céljaink elérése mögé.