BME Műszaki Pedagógia Tanszék
Tanszékvezetőnk Bolyai János Kutatói Ösztöndíjban részesült Nyomtatás E-mail
2017. augusztus 10. csütörtök, 10:17

Tanszékvezetőnk, Dr. Molnár György, Bolyai János Kutatói Ösztöndíjban részesült Neveléstudomány tudományágban. A Műegyetem 16 kutatója részesült idén ebben az ösztöndíjban. Elismerő oklevelüket a „Bolyai-napon” vehették át az MTA székházának dísztermében.

 
Bostoni konferencia Nyomtatás E-mail
2017. április 30. vasárnap, 09:00

Dr. Benedek András és Dr. Molnár György április 23-29. között a Bostonban tartott The Search for Truth in the Age of Social Media című szimpóziumon jártak James E. Katz professzor úr szervezésében, amelyet a közösségi média, újmédia, médiaeszközök és médiahírek témában tartottak. A Bostoni Egyetemmel történő kapcsolatok bővítése érdekében tárgyalásokat folytattunk a közeljövőben egyetemünkre is ellátogató Prof. Elizabeth Loizeaux rektorhelyettes asszonnyal, aki a pedagusképzésért és a közoktatási intézményekkel való kapcsolatokért, valamint a felvételi rendszer fejlesztéséért felelős. A következő találkozó a MTI-n az edX-en zajlott, ahol a stratégiai alelnök, Johannes Heinlein (német) fogadta a delegációt. Az előző évben tett látogatás és kapcsolatfelvétel már jól megalapozta a szakmai találkozót. A konferenciáról bővebben itt lehet olvasni.

 
IDEGEN konferencia a csíkszeredai Sapientia Egyetemen Nyomtatás E-mail
2017. április 23. vasárnap, 18:32

Tanszékünk képviseletében Dr. Molnár György, Dr. Szűts Zoltán és Nagy Katalin a csíkszeredai Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem "Idegen - Străinul - Stranger" című háromnyelvű nemzetközi konferencián jártak. Előadásuk címe: Digitális bevándorlók – ébredő idegenek – a medializált és hálózatosodott világban volt, amely a kommunikáció szekcióban kapott helyet az április 21-22. között megtartott rendezvényen. Bővebb információ az eseményről itt olvasható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
MELLearN 2017 Nyomtatás E-mail
2017. április 22. szombat, 20:51

Április 20-21. között tartották a MELLearN 13. Nemzetközi lifelong learning konferenciát. A plenáris részben Dr. Benedek András, míg Dr. Molnár György a fenntartható hazai stratégiai irányvonalak témakörben volt érdekelt. Feketéné Dr. Szakos Éva A felnőttkori tanulás és képzés hatásai az egészségre címen adott elő, míg a Tanszéket képviselve Orosz Beáta a fenntartható egészségtudat kialakításának szerepéről beszélt. Biró Kinga előadása a természettudományok jelenlegi helyzetéről szólt. Bővebben az eseményről itt lehet olvasni: http://mellearn.hu/mellearn_2017/

 

 
Carma-projekt: pályaorientáció a szakiskolákban Nyomtatás E-mail
2017. április 20. csütörtök, 00:00

Európa-szerte egyre nő a szakiskolás diákok lemorzsolódásának, a korai iskolaelhagyásnak a veszélye. A CARMA (Carrier Management Skills at VET school level) projekt célja, hogy a résztvevő országok – Magyarország, Finnország és Bulgária – és lehetőség szerint minél több európai ország tanárai is képesek legyenek pályaválasztási és karriertervezési tanácsokat adni a szakiskolai tanulóknak, valamint fejleszteni a munkaerőpiacon való mozgáshoz szükséges készségeiket. Ezáltal a tanulók sikeresebben megtervezhetik pályafutásukat, az egyes szintek eléréséhez szükséges lépéseket, ami mindenképp növeli sikerességüket. Mivel eközben motiváltabbak lesznek a szakiskolai tanulmányaik során is, várhatóan csökken majd a hiányzások és a korai iskolaelhagyók száma, aminek a hatása az lehet, hogy a végzett diákok nagyobb eséllyel indulnak a munkaerőpiacon.

Azért, hogy mindezt elérje, egy öttagú nemzetközi konzorcium a már említett 3 országból - Magyarországról, Finnországból és Bulgáriából - a Raabe Klett Kft. vezetésével arra vállalkozott, hogy kidolgozzon egy átfogó pályaorientációs kézikönyvet szakiskolai oktatók számára. A konzorciumban résztvevő két szakiskola (a csepeli Weiss Manfréd és a finn Brahe Intézet) öt-öt tanára egy ötnapos képzésen vesz majd részt a bolgár fővárosban, amelyen megismerkednek majd a kézikönyvben kialakított módszertannal. Az itt felkészített tanárok továbbadják kollégáiknak a tanultakat, és a pedagógusi csoportok kísérleti oktatást tartanak a saját iskolájukban, összesen 100 diáknak. A kézikönyv gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban szerzett tapasztalatokat két ún. multiplikátor rendezvényen ismertetik és vitatják meg a szakképzésben dolgozó elméleti szakértők, intézményvezetők és döntéshozók: egy műhelymunkán (workshop), amelyet Szófiában tartanak és egy budapesti nemzetközi konferencián.

Hogyan készül a kézikönyv?

A kézikönyvet a BME Műszaki Pedagógiai Tanszék kollégái készítik, Dr. Molnár György tanszékvezető, illetve Vidékiné Dr. Reményi Judit tanszékvezető helyettes vezetésével. Természetesen nagyban támaszkodnak a nemzetközi partnerek információira is, hiszen a kiadvány használhatósága szempontjából elsőrendű annak a jelentősége, hogy a szerzők már a tervezési fázisban megfelelő pontos képpel rendelkezzenek az aktuális oktatási rendszerekről és helyzetképről, amelyek keretén belül a kiadványt alkalmazni fogják. Ezek után a pilot már a konkrét pedagógiai módszerek kipróbálására, az egyedi szociokulturális közegben született tapasztalatok begyűjtésére és visszacsatolására irányul majd.

A szakiskolások szerint az önismeretüket, szociális készségeiket kell fejleszteni, CV -t írni már megtanultak

Hogy a projekthez képest külső véleményeket is figyelembe tudjunk venni a kötet készítése során, három intézmény fókuszcsoportos beszélgetést szervezett. Ennek során egy-egy csoport meghívott szakember egy moderátor által irányított beszélgetés keretén belül beszélgetett a szakképzés alapvető kérdéseiről és kihívásairól. A beszélgetés tanulságai bekerülnek majd a kézikönyvbe.

A Selfinvest 10, pályaorientációval és karriertervezéssel foglalkozó coachot, a Weiss és a Brahe pedig 10-10 külső, tehát nem az intézményben tevékenykedő tanárt illetve diákot választott ki és hívott meg erre a fókuszcsoportos beszélgetésre, amelyen az egyes szakképzési rendszerek erősségeit és gyengeségeit, a fenyegető veszélyeket és a helyzetben rejlő lehetőségeket tárgyalták meg, valamint azokat a készségeiket és képességeiket, amelyeket szerintük fejleszteni kellene ahhoz, hogy megfeleljenek a munkaerőpiaci elvárásoknak. Mint kiderült, a problémákat nem is elsősorban abban látják az érintettek, hogy nem esik elég szó a gyakorlati teendőkről, például arról, hogyan írjunk CV-t, vagy hogyan alakítsuk ki stratégiánkat az állásinterjúra, a bemutatkozástól kezdve egész az öltözködésig. Sokkal inkább az úgynevezett szoft munkavállalói képességek fejlesztését hiányolják, köztük a személyiségfejlesztési módszerekre, szociális, együttműködési készségek fejlesztésére vonatkozó aktív, gyakorlati ismereteket.

A Carma-projekt folytatódik! Kövesse a fejleményeket a Carma.hu weboldalon!

 
XV. Pedagógiai Értékelési Konferencia Nyomtatás E-mail
2017. április 10. hétfő, 00:00

Tanszékünk munkatársa, Lőrincz Éva Anna részt vett a 15. Pedagógiai Értékelési Konferencián, amelyet idén április 6-7. között tartottak Szegeden. A képzési elégedettség és az érzelmi jóllét kapcsolatának empírikus vizsgálata című előadásra a poszterszekcióban került sor. Az eseményről bővebben itt lehet olvasni.

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL