BME Műszaki Pedagógia Tanszék
CogInfoCom konferencia Print E-mail
Monday, 25 September 2017 00:00

2017. szeptember 11-14. között Debrecenben a 8th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications konferencián képviselte a Tanszéket Dr. Molnár György tanszékvezető és Biró Kinga doktorandusz The impact of virtual and augmented learning environments on the teaching and learning process in secondary and higher education című előadásukkal Dr. Szűts Zoltán egyetemi adjunktus és Pap Dalma doktorandusz társszerzésében.

Valamint Sik Dávid demonstrátor Introduction of a Multi-leveled E-learning Environment with Community Contribution című előadásával.

 
TDK 2017 Print E-mail
Tuesday, 26 September 2017 13:01

TDK2017

Itt az ideje jelentkezni!


Új, meghosszabbított jelentkezési határidő:
2017. október 2.

 

Miért érdekes TDK-zni?

  • kutatás,
  • szakdolgozatra, diplomamunkára felkészülés,
  • prezentációs készségfejlesztés,
  • ösztöndíj,
  • felvételi pluszpont.


Még nem késő témát-konzulenst keresni!

További információk: http://tdk.bme.hu/GTK

 
KÁRPÁT-MEDENCEI ONLINE OKTATÁSI CENTRUM (K-MOOC) felhívás Print E-mail
Thursday, 21 September 2017 23:56

Digitális Pedagógia - Oktatás és Technológia

https://www.kmooc.uni-obuda.hu/courses/university/VW5pdmVyc2l0eToxMg==
oldalon jelentkezhetnek a hallgatók a kurzusokra.

Digitális Pedagógia

 

Oktatás és Technológia

 

 

 
Carma-projekt: pályaorientáció a szakiskolákban Print E-mail
Thursday, 20 April 2017 00:00

Európa-szerte egyre nő a szakiskolás diákok lemorzsolódásának, a korai iskolaelhagyásnak a veszélye. A CARMA (Carrier Management Skills at VET school level) projekt célja, hogy a résztvevő országok – Magyarország, Finnország és Bulgária – és lehetőség szerint minél több európai ország tanárai is képesek legyenek pályaválasztási és karriertervezési tanácsokat adni a szakiskolai tanulóknak, valamint fejleszteni a munkaerőpiacon való mozgáshoz szükséges készségeiket. Ezáltal a tanulók sikeresebben megtervezhetik pályafutásukat, az egyes szintek eléréséhez szükséges lépéseket, ami mindenképp növeli sikerességüket. Mivel eközben motiváltabbak lesznek a szakiskolai tanulmányaik során is, várhatóan csökken majd a hiányzások és a korai iskolaelhagyók száma, aminek a hatása az lehet, hogy a végzett diákok nagyobb eséllyel indulnak a munkaerőpiacon.

Azért, hogy mindezt elérje, egy öttagú nemzetközi konzorcium a már említett 3 országból - Magyarországról, Finnországból és Bulgáriából - a Raabe Klett Kft. vezetésével arra vállalkozott, hogy kidolgozzon egy átfogó pályaorientációs kézikönyvet szakiskolai oktatók számára. A konzorciumban résztvevő két szakiskola (a csepeli Weiss Manfréd és a finn Brahe Intézet) öt-öt tanára egy ötnapos képzésen vesz majd részt a bolgár fővárosban, amelyen megismerkednek majd a kézikönyvben kialakított módszertannal. Az itt felkészített tanárok továbbadják kollégáiknak a tanultakat, és a pedagógusi csoportok kísérleti oktatást tartanak a saját iskolájukban, összesen 100 diáknak. A kézikönyv gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban szerzett tapasztalatokat két ún. multiplikátor rendezvényen ismertetik és vitatják meg a szakképzésben dolgozó elméleti szakértők, intézményvezetők és döntéshozók: egy műhelymunkán (workshop), amelyet Szófiában tartanak és egy budapesti nemzetközi konferencián.

Hogyan készül a kézikönyv?

A kézikönyvet a BME Műszaki Pedagógiai Tanszék kollégái készítik, Dr. Molnár György tanszékvezető, illetve Vidékiné Dr. Reményi Judit tanszékvezető helyettes vezetésével. Természetesen nagyban támaszkodnak a nemzetközi partnerek információira is, hiszen a kiadvány használhatósága szempontjából elsőrendű annak a jelentősége, hogy a szerzők már a tervezési fázisban megfelelő pontos képpel rendelkezzenek az aktuális oktatási rendszerekről és helyzetképről, amelyek keretén belül a kiadványt alkalmazni fogják. Ezek után a pilot már a konkrét pedagógiai módszerek kipróbálására, az egyedi szociokulturális közegben született tapasztalatok begyűjtésére és visszacsatolására irányul majd.

A szakiskolások szerint az önismeretüket, szociális készségeiket kell fejleszteni, CV -t írni már megtanultak

Hogy a projekthez képest külső véleményeket is figyelembe tudjunk venni a kötet készítése során, három intézmény fókuszcsoportos beszélgetést szervezett. Ennek során egy-egy csoport meghívott szakember egy moderátor által irányított beszélgetés keretén belül beszélgetett a szakképzés alapvető kérdéseiről és kihívásairól. A beszélgetés tanulságai bekerülnek majd a kézikönyvbe.

A Selfinvest 10, pályaorientációval és karriertervezéssel foglalkozó coachot, a Weiss és a Brahe pedig 10-10 külső, tehát nem az intézményben tevékenykedő tanárt illetve diákot választott ki és hívott meg erre a fókuszcsoportos beszélgetésre, amelyen az egyes szakképzési rendszerek erősségeit és gyengeségeit, a fenyegető veszélyeket és a helyzetben rejlő lehetőségeket tárgyalták meg, valamint azokat a készségeiket és képességeiket, amelyeket szerintük fejleszteni kellene ahhoz, hogy megfeleljenek a munkaerőpiaci elvárásoknak. Mint kiderült, a problémákat nem is elsősorban abban látják az érintettek, hogy nem esik elég szó a gyakorlati teendőkről, például arról, hogyan írjunk CV-t, vagy hogyan alakítsuk ki stratégiánkat az állásinterjúra, a bemutatkozástól kezdve egész az öltözködésig. Sokkal inkább az úgynevezett szoft munkavállalói képességek fejlesztését hiányolják, köztük a személyiségfejlesztési módszerekre, szociális, együttműködési készségek fejlesztésére vonatkozó aktív, gyakorlati ismereteket.

A Carma-projekt folytatódik! Kövesse a fejleményeket a Carma.hu weboldalon!

 
Beiratkozás, szaktájékoztató és évnyitó Print E-mail
Saturday, 26 August 2017 11:41

Tisztelt Felvételt nyert Hallgatóink!

Gratulálunk és köszöntjük Önöket a BME hallgatói között!
Szeretnénk Önöket tájékoztatni a tanév megkezdéséhez szükséges fontos feladatokról, melynek szerves része a beiratkozás, az évnyitó és a szaktájékoztató is, melyek az alábbiak szerint alakulnak:

A műszaki szakoktató alapszakunk kari és szaktájékoztatója augusztus 29-én, kedden 12.00 – 13.30 óra között lesz a Q-I, Q-II, valamint a Q/A. fsz. 14. és fsz. 15. termekben.

Az Önök számára az első konzultáció alkalmával tartjuk meg a szaktájékoztatót, 2017. szeptember 13.-án, reggel 9:00-től.

A hallgatók KTH által végzett beiratkoztatása a Kari tájékoztatók előtt aug. 29-én 9 órakor kezdődik ugyanezekben a termekben.
Pontos beiratkozási információkat a: www.kth.bme.hu weboldalon találnak, illetve a tanszéki honlapunkon: www.mpt.bme.hu.

Hivatalos Tanévnyitó ünnepség az alapszakos hallgatók részére: 2017. szeptember 1. 10:00, Q. épület AF 16. előadóterem.

 



A tanári mesterszakunk tanévnyitó kari és szaktájékoztatója augusztus 31-én, csütörtökön 11.00 – 12.30 óra között lesz a Q-I. Simonyi Károly teremben (szaktájékoztatók idején még a Q/A. fsz. 14.; fsz. 15.; és a tanszéki termekben).
Ezt követően 11.35-12.30 között lesz a tanszéki szaktájékoztatónk a Q. A 139-es teremben.

 

A hallgatók KTH által végzett beiratkoztatása a Kari tájékoztatók után aug. 31-én 14 órakor kezdődik a Q.I. teremben (kivétel: ÜTI levelező képzések).
Pontos beiratkozási információkat a: www.kth.bme.hu weboldalon találnak, illetve a tanszéki honlapunkon: www.mpt.bme.hu.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 3 of 55